wtorek, 17 lipca 2012

Kilka słów o szpitalu położnicznym w Opolu

Strona internetowa szpitala w Opolu
Dziś postanowiłem opisać kilka ciekawych spostrzeżeń nt. Samodzielnego Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Opolu. Innymi słowy chodzi o szpital ginekologiczno-położniczy, w którym nasze pociechy przychodzą na świat :-) Zapewne każdy inaczej odczuwa pierwszą wizytę w szpitalu czy oczekiwanie na poród, ale być może moje doświadczenia pomogą przyszłym tatusiom w okiełznaniu tematu :-)



Pierwsza wizyta

Po raz pierwszy miałem styczność ze szpitalem, w którym przyszedł na świat mój kochany synek Kuba jeszcze w trakcie ciąży Ani, kiedy to wykonywała jakieś badania. Wówczas zapoznałem się m.in. ze... sklepem z akcesoriami dziecięcymi, który posiada całkiem spory wybór m.in. wozków, przewijaków czy becików. Właściwie można kupić tu wszystko co potrzebne dla mamy i malucha :-) Dobry i niedrogi sklep, który może stać się alternatywą dla kilku innych sklepów w Opolu. Bynajmniej ceny wózków były przystępne i za becikowe z pewnością coś można byłoby zakupić :-)

Szpital, który znajduje się w samym centrum miasta (ul.Reymonta 8) sprawia wrażenie przyjemnego miejsca. Widać, że stosunkowo niedawno przeszedł jakieś gruntowne remonty i jego wnętrze oraz elewacja są w bardzo dobrym stanie. Dużym utrudnieniem jest kwsetia parkowania samochodu. Jak wspomniałem szpital znajduje się w centrum, dlatego wszystkie parkingi dookoła są płatne, ale i tak dużo tańsze od parkingu szpitalnego, gdzie należy uiścić opłatę za każdą godzinę parkowania w okolicach 2 zł, a za każdą kolejną następne 2 zł. Zresztą trudno znaleźć tam miejsce w godzinach od 8-16 w ciągu tygodnia pracy...


Izba Przyjęć

Niestety moje odczucia związane z przyjęciem nas w izbie przyjęć szpitala nie należą do najlepszych... Sądzę, że warto byłoby przeprowadzić wśród niektórych pracowników jakieś szkolenie z empatii wobec przyszłych rodziców, ale to temat na osobny wątek. Być może trafliśmy na zły dzień...w końcu wszyscy jesteśmy tylko ludźmi :-)

Kontakt na Izbę Przyjęć w Opolu: tel. 454 54 01 wew. 400 Więcej informacji znajdziecie tutaj.

W gąszczu korytarzy

Dopiero w dniu porodu miałem rzeczywistą okazję zapoznać się z pozostałą częścią szpitala, a że tak się złożyło, iż poród miał miejsce ok. godz. 21:30, to w szpitalu oprócz przemiłej recepcjonistki, która wskazala mi drogę do sali porodowej (notabene nic do mnie wtedy  nie docierało :-)) nie widziałem zbyt wiele osób. Można było się zgubić i nie bardzo wiadomo kogo pytać o pomoc we wskazaniu odpowiedniej drogi do celu. W amoku trafiłem zamiast na salę porodową do skrzydła... patologii ciąży...:( Trochę mnie ten widok przeraził i zasmucił i wydaje mi się, że drzwi do tej części szpitala nie powinny być usytuowane naprzeciw wejścia na salę, gdzie właśnie rodzą się dzieci a rodzice odczuwaja wielką radość...

Sale dla świeżo upieczonych mam 

Chyba trudno do czegoś się przyczepić. Raczej nie brakuje w nich niczego. Dwuosobowe sale są przestronne i zadbane. Znajdują się w nich umywalki, a toalety są na zewnątrz wraz z prysznicami. Kilka kolorowych obrazków dodaje przytulnej atmosfery po trudach ostatnich dni. W salach znajdują się również kartki z informacjami co należy zrobić i gdzie się udać po narodzinach dziecka, aby zarejestrować dziecko w Urzędzie Stanu Cywilnego. Wg mnie jest to fajny pomysł :-) Z pewnością goście będę mieli również gdzie spocząc w trakcie odwiedzin. Każda sala dysponuje 2-3 krzesełkami i stolikiem.


Więcej niebawem :-)

Przydatne informacje o szpitalu, informacjach związanych z przyjęciami, wypisami znajdziecie na stronie szpitala http://www.ginekologia.opole.pl/ 





1 komentarz: