poniedziałek, 3 lutego 2014

Wózek spacerowy ESPIRO METRO - opinia o wózku

Wózek ESPIRO METRO [fot.espiro.eu]

W ubiegłym roku dość obszernie opisałem moje doświadczenia z wózkiem i TAKO CAPTIVA MOHICAN i jak się okazało opinia była dla wielu z Was bardzo cenna. Jest mi z tego tytułu niezmieniernie miło, iż być może pomogłem rozwiać pewne watpliwości, które nasuwają się przy zakupie pierwszego środka lokomocji dla naszego dziecka :-) Nadszedł zatem czas na przedstawienie mojej opinii nt. typowego wózka spacerowego ESPIRO METRO, który stał się w przypadku mojego synka następcą Takko.



Dlaczego wózek Espiro?

Dość długo zastanawiałem się na wyborem odpowiedniej spacerówki, ale ostatecznie swój wybór skierowałem na wózki składane w formie parasolki. Niestety z racji ułatwienia przy składaniu i zaoszczędzenia miejsca, tego rodzaju wózki są nieco droższe od tych, które składa się na tzw. naleśnika ;-) Jednak warto dołożyć te pieniądze, jeśli planujemy dość częste podróże samochodem a nie dysponujemy pojemnym bagażnikiem. Wózek Espiro Metro bez problemu wchodzi na całą długość bagażnika mojej Skody Citigo. Zatem pod kątem transportu wózka zmniejszenie jego gabarytów do tzw. parasolki jest jego dużym atutem. Po złożeniu wózek ma specjalny wygodny uchwyt do jego przenoszenia.

Najważniejsze cechy wózka, o których pisze producent to:

· nowoczesny, aluminiowy wózek typu parasolka z wygodnym uchwytem do przenoszenia

· płynna i cicha regulacja oparcia, zdejmowana barierka

· regulowana wysokość rączek

· automatyczna blokada zabezpieczająca przed samoistnym złożeniem wózka

· pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa

· folia przeciwwiatrowa i pokrowiec na nóżki w komplecie

· dodatkowo powiększana budka

· anodowana konstrukcja

· grafitowy kolor ramy

Składanie


Wózek w bardzo łatwy sposób można złożyć. Na tyle wózka, nieco nad prawym kołem jest specjalny haczyk, który naciskamy mocno prawą stopą, aż metalowy stelarz na wysokości koszyka podniesie się do góry i wówczas już wózek nadaje się do złożenia. Silnym ruchem/pchnięciem do przodu, trzymając uchwyty rączek, wózek składa się natychmiastowo. Bardzo prosta sprawa :-)


Bezpieczeństwo


Wózek należy do bezpiecznych, w którym dziecko nie ma prawa wypaść, ponieważ pięciopunktowe i stabilne pasy na to z pewnością nie pozwolą. Ważne jest to, że można bardzo sprawnie zapiąć i rozpiąć naszą pociechę, a regulowana barierka jest na tyle elastyczna, że dziecko nie zrobi sobie krzywdy. Barierkę również bardzo łatwo się zapina i odpina w sposób niemal bezszelestny. Hamulce działają bez zarzutów i trudno się do nich przyczepić, choć czasami trudno je podnieść do góry szczególnie, gdy jesteśmy np. w...klapkach ;-). Plastikowe koła również zdają egzamin a ich jakość jest na całkiem wysokim poziomie.


Uchwyty


Dla mnie jako osoby wysokiej ważnym elementem, na który zwróciłem uwagę, był fakt możliwości regulacji uchwytów ręczek do prowadzenia wózka. Są one po pierwsze wygodne i stabilne wykonane z gumy, ręce nie ślizagają się szczególnie gdy chcemy ululać dziecko w wózeczku. Jednym przyciskiem usytuowanym na uchwytach możemy wydłużyć o kilka centymetrów uchwyty. To naprawdę świetne rozwiązanie szczególnie dla wysokich osób.

Koszyk


Umiejscowiony jest tuż pod siedziskiem wózka i nie należy do demonów pojemności. Czasami trudno wyciągnąć z niego rzeczy, które upchamy na samym dnie, ale to nie jest wielki problem. Drobne rzeczy śmiało można w nim przewozić: soczki, kocyk...


Podsumowanie


Cena nowego wózka osyluje w okolicach 450-520 złotych. Wózek dostępny jest m.in. w sklepach Smyk, na stronie producenta Espiro oraz na Allegro. Jest to dość przyzwoita cena jak na jakość oferowaną przez Espiro Metro. Dobrej jakości materiały, które można bez problemu wyczyścić oraz dobra nawigacja wózkiem sprawiają, że może być to udany zakup. Być może jedynym minusem jest fakt, że nie można rozłożyć oparcia do pozycji leżącej, tylko nazwijmy to do półleżącej.

Polecam zakup wózka, model sprawdzony i przetestowany przez ponad rok czasu bez żadnych zastrzeżeń technicznych :-)

Znajdź wózek Espiro w najniższej cenie na Ceneo oraz śledź uważnie gazetki promocyjne hipermarketów, w których można znaleźć promocyjne oferty na wózki tutaj.


Czytaj również: Wózek Tako Mohican Captiva - opinia

9 komentarzy:

  1. Dziękuję za Państwa opinię na temat espiro metro :-D myślę że teraz mogę go kupić bez obaw! Jasne że ideałów nie ma ale przeciez chcemy tego co najlepsze dla naszych pociech :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wózek Espiro Metro kupiłam w Pati Max w 2015r jak dziecko miało pół roku i nie siedziało samo.Nie zwróciłam uwagi,że w tym wózku dziecko nie może siedzieć, a możliwa jest tylko pozycja półleżąca.Teraz jest tak,że mały na spacerze kurczowo trzyma się rączki z przodu bądź opiera się rączką o oparcie i siedzi tak powyginany bo oczywiście chce coś widzieć, jest ciekawskim dzieckiem.Ponadto podnoszenie oparcia na paskach to kompletne nieporozumienie. Oprócz tych wad budka wózka zawsze jest ubrudzona od kółek. Budka jest bardzo długa i po złożeniu dotyka o kółka więc trzeba je non stop myć.Ponadto dopinana folia przeciwdeszczowa do budki (w jej połowie) nie sprawdza się bo budka pozostaje mokra.Lepsza byłaby folia na cały wózek. W tej sytuacji zmuszona jestem kupić drugi wózek...ale nigdy nie przypuszczałam,że kupując spacerówkę dziecko nie będzie mogło w niej siedzieć tylko być w pozycji półleżącej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za to nigdy nie miałam okazji aby moje dziecko korzystało z tego wózka więc ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć na jego temat. Zresztą pamiętam doskonale, że wózek dla mojego dziecka zamawiałam z https://pl.aliexpress.com/category/200217552/baby-stroller.html i jestem zdania, że ten wybór był bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomocna opinia. Wózek wózkowi nierówny

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy artykuł. Wózek to jeden z najważniejszych elementów dla dziecka

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń